کرونا در اروپا/آلمان در آستانه تمدید قرنطینه سراسری

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که انگلیس با حدود ۵۷ هزار ابتلای روزانه رکورد جدیدی را ثبت کرده و اوضاع در بیمارستان‌های این کشور نیز مناسب نیست و بیماران در راهروها بستری می‌شوند و یا باید ساعت‌ها در آمبولانس منتظر بمانند تا تخت خالی شود.
کد خبر: ۱۸۴۶۱۷
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ - 03 January 2021
به گزارش روزپلاس؛ موج دوم کرونا همچنان با سرعت بالا در اروپا شیوع پیدا کرده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای را به بار می آورد.

جانسون از احتمال تمدید قرنطینه سخت خبر داد

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که بوریس جانسون، نخست زیر انگلیس از احتمال تمدید قرنطینه سخت در کشورش سخن گفته و تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که در برخی مناطق کشور اقدامات سخت گیرانه‌تری اعمال شود.

وی در عین حال مدارس را امن دانسته و از والدین خواست بعد از تعطیلات کریسمس فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

جانسون با تاکید بر اینکه انتظار بهبود اوضاع در بهار را دارد در عین حال از دوران سخت پیش رو خبر داد.

دولت اسپانیا هم در بسیاری مناطق اقدامات کرونایی را تشدید کرده است.

بیش از 57 هزار ابتلای روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی انگلیس شب گذشته رکورد جدیدی را در آمار مبتلایان روزانه در این کشور ثبت کردند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور بیش از 57 هزار نفر در 24 ساعت به کرونا مبتلا شده و 445 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از مبتلایان جدید آلوده به ویروس جهش یافته جدید کرونایی شده‌اند که اخیرا در این کشور شیوع پیدا کرده است. این ویروس به ویژه در لندن و جنوب شرق و شرق این کشور در حال گسترش است.

تشدید اوضاع در بیمارستان‌های انگلیس

بر اساس گزارش های رسانه‌ای بیمارستان ها در لندن به مرزهای ظرفیت مجاز خود نزدیک شده‌اند. بیماران در راهروها بستری می شوند و یا باید ساعت ها در آمبولانس منتظر بمانند تا تخت خالی شود.

رئیس اتحادیه پزشکان انگلیس از کلینیک ها در سراسر این کشور درخواست کرده که خود را برای به وجود آمدن شرایط مشابه آماده کنند. به گفته وی گونه جدید کرونا مسری تر است و در سراسر کشور در حال گسترش است.

ایتالیا بازگشایی پیست‌های اسکی را به تعویق انداخت

ایتالیا هم بازگشایی پیست های اسکی خود را به تعویق می اندازد. وزارت بهداشت ایتالیا خبر داده که این پیست ها به جای 7 ژانویه در 18 ژانویه بازگشایی خواهد شد. پیست های اسکی در دوران تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی برای مهار کرونا تعطیل بودند.

واکسیناسیون ملکه انگلیس موضوعی خصوصی است

یک سخنگوی کاخ باکینگهام هم مسئله واکسیناسیون ملکه انگلیس که با توجه به اینکه 94 سال سن دارد جزو گروه های پر خطر محسوب می شود را مسئله‌ای خصوصی عنوان کرد که باید همین طور باقی بماند.

ژنرال "ابرهارد سورن"، بازرس کل ارتش آلمان و از مقامات بلند پایه نظامی در این کشور به دلیل فشار سنگینی که بحران کرونا بر بودجه دولتی آلمان وارد کرده انتظار کاهش بودجه دفاعی را داشته که عواقبی را برای ناتو خواهد داشت.

وی انتظار دارد که در بحبوحه بحران کرونا بودجه دفاعی کاهش یابد. وی تاکید کرد: به عنوان یک شهروند من می بینم که این بحران تا چه اندازه به پول نیاز دارد تا سیستم اقتصادی را بتوان زنده نگه داشت.

کرونا مانع تحقق اهداف نظامی آلمان

این مقام ارشد نظامی در آلمان تاکید کرد که قطعا بعد از کرونا افت نقدینگی وجود خواهد داشت و من فکر می کنم که ما باید اهداف نظامی خود را مورد بازنگری قرار دهیم. وی تاکید کرد که این اوضاع می تواند تاثیراتی بر ائتلاف نظامی ناتو داشته باشد.

ژنرال سورن تاکید کرد: این منطقی نیست که ما متقابلا اهدافی را دنبال کنیم که هیچیک از شرکای ائتلافی با توجه به فشارهای بودجه‌ای در دوران کرونا نمی توانند آن را محقق کنند.

مقام آلمانی: سخت‌ترین سه ماهه دوران کرونا را در پیش رو داریم

در این میان "کارل بایترباخ" از سیاستمداران حوزه بهداشت حزب سوسیال دموکرات و از مشاوران علمی دولت آلمان در سخنانی اعلام کرد که در حال حاضر انتظار بهبود شرایط کرونایی نمی رود.

وی در گفتگویی با راینیشن پست آلمان اظهار داشت: ما بدترین سه ماهه دوران بحران کرونا با شمار مرگ ها و مبتلایان بالا را در پیش روی خود داریم.

وی پیش بینی کرد که از ماه آوریل با بهتر شدن هوا و در دسترس قرار گرفتن واکسن های بیشتر، نوری در انتهای تونل مبارزه با کرونا ایجاد شود. این مقام آلمانی تاکید کرد که بازگشت به زندگی نرمال بستگی به تایید واکسن های بیشتر دارد.

وی کمبودهای زیادی در استراتژی واکسیناسیون فعلی دیده و اینکه اروپا از شرکت آمریکایی مدرنا واکسن کمی خریداری کرده را باعث تاسف دانست.

312 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 10315 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد و 312 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

"کریستین دروستن"، از ویروس شناسان معروف دولت آلمان هم شش ماهه ابتدایی سال 2021 را دوران بسیار سخت و پیچیده‌ای ارزیابی کرده و در عین حال درباره آینده ابراز خوش بینی کرد.

آلمان در آستانه تمدید قرنطینه سراسری

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم خواستار تمدید قرنطینه سراسری در آلمان که در 10 ژانویه به پایان می رسد برای سه هفته دیگر شده است.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به آمارهای همچنان بالای مبتلایان در آلمان تمدید اقدامات قرنطینه‌ای در این کشور را ضروری دانسته است.

وی با اشاره به بستری شدن تعداد زیادی از بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه گفته است: ما باید حالا بدون شرط آمارها را پایین آورده و برای مدت طولانی پایین نگه داریم. وی این را بهتر از کاهش محدودیت‌هایی دانست که دوباره چند هفته دیگر نیاز به لغو آن باشد.

روزنامه فرانکفوتر آلگماینه سایتونگ هم خبر داده که در یک گفتگوی تلفنی برای آماده سازی کنفرانس مقامات ایالتی آلمان با مرکل در 5 ژانویه درباره تمدید قرنطینه توافق شده است.

190 هزار نفر در آلمان واکسینه شده‌اند

انستیتو رابرت کخ آلمان هم شب گذشته از واکسینه شدن حدود 190 هزار نفر در آلمان خبر داده است. بر این اساس تا صبح شنبه ساعت 8 به وقت محلی حدود 188553 نفر در آلمان واکسینه شده‌اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2643239 نفر به کرونا مبتلا شده و 64921 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 2599789 نفر به کرونا مبتلا شده و 74570 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2141201 نفر به کرونا مبتلا شده و 74985 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم 1936718 نفر به کرونا مبتلا شده و 50837 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در آلمان هم تا به حال 1773540 نفر به کرونا مبتلا شده و 34859 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

آخرین قیمت طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

فیلم/تصویری دیده نشده از حمله نا موفق ریز پرنده ها به تاسیسات اصفهان

عکس/ تمسخر رژیم‌ صهیونیستی توسط کاربران عرب‌ در حاشیه حادثه اصفهان

ویدیو طنز/تصاویر لحظه درگیری پدافند با ریز پرنده رژیم صهیونیستی

بمب‌افکن استراتژیک روسیه سقوط کرد

امیرعبداللهیان:اگر اسرائیل اقدامی انجام دهد،پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود/ امیدواریم اسرائیل «خطای فاحش قبلی» را تکرار نکند

واکنش سپاه به ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران

جوسازی اسرائیل با چند ریزپرنده؛ در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟/هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

طنز/ اولین عکس از محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

حمله کاری حزب‌الله لبنان به دو پایگاه اسرائیل+جزئیات

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

حمله جعلی با عکس جعلی!

خسارت سیل به زیرساخت‌های بلوچستان

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد/ اهدافی در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرارگرفت

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

حذف نام ایران از پسوند رسمی باشگاه استقلال

بانک صادرات ایران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور

هزینه ارسال پیامک بالا رفت

پرسپولیس و سپاهان نقره داغ شدند

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

ویدیو دلخراش از حمله تروریستی به مسکو/ بیش از 100 کشته تاکنون/ احتمال گروگان گرفته شدن صدها نفر در تالار کنسرت/ روسیه خواستار توضیح آمریکا درباره حمله تروریستی شد 

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

بزرگترین پیشرفت‌های فناوری در سال گذشته چه بود؟

یک باور غلط در ازدواج و چالش‌های زندگی مشترک؛ آیا می‌توان رفتار همسر را تغییر داد؟

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

برقراری ارتباط بی‌واسطه در پیام‌رسان‌های داخلی

ارتقای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران