اگر فکر می‌کنید که در زندگی خود شکست خورده‌اید، با این راه‌ها احساس شکست را کنار بگذارید.
کد خبر: ۱۸۳۵۲۰
تاریخ انتشار:۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ - 23 December 2020
به گزارش روزپلاس، دستیابی به خواسته‌های بیشتر و همچنین احساس شکست دو حس مشترک بین همه انسان‌ها است. کار‌های ما همیشه طبق نقشه پیش نخواهند رفت و همین مسأله باعث می‌شود که بیشتر احساس شکست و همچنین زمین خوردن داشته باشیم.

این احساسات که هر انسانی بالاخره در قسمتی از زندگی خود آن را تجربه می‌کند، اما خبر خوب این است که روش‌های مبتنی بر علم برای کمک به پس گرفتن نیروی زندگی وجود دارند. بدون ضرر کردن نمی‌توان به طور مداوم برنده بود و نحوه واکنش ما در برابر شکست همان چیزی است که ما را تعریف می‌کند.

ممکن است بهانه‌های زیادی از جمله عادت‌های بد یا حتی سر و کله زدن با رئیستان در محل کار از جمله عواملی باشند که باعث می‌شوند شما احساس بی‌انگیزگی و شکست داشته باشید و حتی احتمال دارد باعث شوند که تصور کنید یک کار بسیار سخت را بدون دستمزد انجام می‌دهید و نسبت به ادامه کار خود بی‌انگیزه شوید.

احساس شکست تقصیر شما نیست

تحقیقات نشان می‌دهند که احساس شکست تقصیر خود فرد نیست و در این تحقیقات احساس ریشه‌دار بودن شکست تأیید شده است. به عنوان مثال، مطالعات روی گونه‌های حیوانی با سلسله مراتب سلطه نشان داد که پس از شکست در جنگ‌هایی که منجر به کشته شدن طعمه نمی‌شود، علائم افسردگی در حیوان بازنده دیده می‌شود. همچنین مطالعات دیگر نشان می‌دهد که شکست و احساس به دام افتادن با افسردی و اضطراب همراه است و این مسائل، متأسفانه برای انسان هم اتفاق می‌افتد.

این تحقیقات علاوه بر این، نشان می‌دهد که ناراحتی ناشی از شکست روی افراد فقیر بیشتر اثر می‌گذارد و در مطالعه‌ای که در مناطق محروم انگلستان انجام شد، بیش از نیمی از مردم احساس شکست می‌کردند و برخی هم احساس موفقیت می‌کردند.

تحقیقات در این زمینه ارتباط با اضطراب و افسردگی را ثابت کرد و نشان داد که این احساس، سلامت روان کسانی را که در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند، مختل می‌کند. ارتباط واضحی که بین محل زندگی و احساس شما ایجاد می‌شود دلسردکننده است، زیرا روشن می‌کند که برخی از جمعیت‌ها به طور طبیعی، بیشتر از دیگران در معرض رنج هستند.

۹ راه برای خارج شدن از احساس شکست در زندگی

خبر خوب این است که راه حل‌های خوبی برای افسردگی وجود دارد که یک فرد می‌تواند به جنگ با افسردگی برود و این احساسات وحشتناک را کنار بگذارد. برخی از آن‌ها می‌توانند حال انسان را سریعا خوب کنند، در حالی که برخی دیگر ظرف نهایت چند هفته به شما کمک خواهند کرد.

در ادامه، این ۹ روش را مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن انرژی خود را بازیابی کنید.

مواردی را که به خاطر آن‌ها شکرگزار هستید، بنویسید

روزی یکبار، سه دقیقه وقت بگذارید تا دو مورد از چیز‌هایی که به خاطر آن‌ها شکرگزار هستید، در دفتری بنویسید. این کار ممکن است کاری کودکانه به نظر برسد، اما از نظر علمی مفید بودن سرمایه‌گذاری در یک دفتر شکرگزاری اثبات شده است. یادداشت برداری از موارد خوب زندگی باعث می‌شود که بیشتر قدر آن‌ها را بدانیم و این نوع تفکر مثبت به مغز شما نیز کمک می‌کند تا الگو‌ها را برای خودتان تغییر دهید.

بر اساس مطالعه‌ای که در برکلی انجام شده است، دانش‌آموزانی که نامه تشکر به هم‌سن‌های خود نوشته‌اند، از لحاظ روانی در هفته‌های بعد از نوشتن نامه، به شرایط خیلی خوبی رسیده‌اند. این مسأله نشان می‌دهد که شکرگزار بودن و نوشتن آن نه تنها برای افراد سالم، بلکه برای کسانی که نگرانی‌های زیادی هم دارند، بسیار مفید است.

استراحت منظم داشته باشید

زمانی که خیلی سخت کار می‌کنید، گاهی اوقات می‌تواند احساس خوبی داشته باشد، زیرا محدودیت‌های خود را افزایش داده‌اید. با این وجود، باید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید بدون وقفه کار کنید. انرژی شما محدود است و مطالعاتی نیز در اثبات این امر انجام شده است.

طبق تحقیقات متعدد، استراحت کردن می‌تواند برای شما و کارتان بسیار مفید باشد. نشان داده شده است که استراحت‌های کوچک، وقفه زمانی برای صرف ناهار و وققه‌های طولانی‌تر بر بهره‌وری تأثیر مثبتی دارند. با استراحت منظم، می‌توانید عملکرد خود را بالا ببرید.

برای خودتان یک استاد پیدا کنید

هر مسأله‌ای را که پشت سر می‌گذارید، قبل از شما توسط شخصی تجربه شده است. بنابراین، از آن فرد یاد بگیرید. داشتن یک مربی استرس را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا هم به طور عملی نحوه کنترل شرایط را درک کنید و هم از نظر احساسی همه چیز را در نظر بگیرید. این مسأله همچنین می‌تواند این احساس را در شما ایجاد کند که تنها نیستید.

به ذهن خود آرامش تزریق کنید

این روز‌ها مدیتیشن و یوگا و تمرین‌های افزایش تمرکز از هر راهی مانند برنامه‌های تلفن همراه و کتاب در دسترس همه قرار دارد.

این تمرین‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید ذهن خود را در لحظه متمرکز کنید و به بهترین شکل ممکن انرژی خود را کنترل کنید. مطالعات بی‌شماری ثابت کرده است که تنفس به ایجاد انعطاف‌پذیری کمک می‌کند و فقط با تنفس آرام و عمیق، بدن ما می‌داند چه زمانی باید وارد حالت آرامش شود. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که احساس سرخوردگی می‌کنیم. ما بیش از حد، کار داریم و گاهی اوقات، در موقعیتی هستیم که سریعا به ما امکان حل مشکل موجود را نمی‌دهد.

بیشتر با خودتان صحبت کنید

افکار و باور‌های ما گاهی اوقات دلسردکننده هستند. بسیاری از افراد تمایل دارند که به اتفاقات با دید منفی نگاه کنند، این یعنی ما بیش از احساسات مثبت و خنثی مستعد مشاهده افکار و احساسات منفی هستیم. این همان جایی است که صحبت کردن با خود می‌شود.

استفاده از گفت‌وگو با خود برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا درکتان به شما کمک می‌کند یا خیر و اینکه آیا نمایشی دقیق از واقعیت است، می‌تواند به شما در درک این نکته کمک کند که ممکن است همه چیز آنقدر که تصور می‌کنید بد نباشد.

مهربان بودن با خود یک عادت خوب است. برخی از ما گاهی اوقات اصل دلسوزی برای خود را فراموش می‌کنیم، اما باید به این مسأله بیشتر روی آوریم.

خودتان را آموزش دهید

برای هر یک از موانع زندگی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستید، پاسخی وجود دارد که شخص دیگری قبلا به آن فکر کرده است. موتور‌های جستجو از جمله گوگل می‌تواند به شما کمک کند تا روش‌های اثبات شده‌ای برای مقابله با آنچه شما را آزار می‌دهد، پیدا کنید. به خودتان آموزش دهید و یاد بگیرید چه چیزی می‌تواند برای شما مفید باشد و همیشه به ذهن خود بسپارید که دانش در واقع قدرت انسان است.

درباره آنچه اتفاق می‌افتد، وسواس نداشته باشید

یکی از روش‌های اثبات شده برای کمک به تیم‌های ورزشی در ادامه مسیر خود، فکر نکردن به آینده و گیر نکردن بازیکنان تیم در گذشته است. وسواس در مورد آنچه پیش از این اتفاق افتاده، بی فایده است و در بدترین حالت فقط می‌تواند به سلامت روحی و روانی شما آسیب برساند.

ما باید شرایط را آن گونه که هست بپذیریم. یعنی شما باید آنچه را که اتفاق افتاده است، بپذیرید و در عوض به این فکر کنید که برای حرکت به جلو چه کاری باید انجام دهید.

برای زندگی خود چشم‌اندازی ایجاد کنید

روش دیگر برای مقابله با مشکلات روزمره این است که مانند یک سازمان فکر کنید و چشم‌انداز زندگی خود را ایجاد کنید. وقتی اهداف و مقصود خود را می‌فهمید، خودتان را برای برخی از مشکلات موجود اذیت نمی‌کنید.

درک چشم انداز و اجرای آن در زندگی روزمره برای حفظ تعادل ضروری است.

سالم بمانید: ورزش کنید و غذای خوب بخورید

لازم نیست برای سلامتی خود، در دوی ماراتن شرکت کنید. پیاده‌روی یا انجام هر فعالیت بدنی دیگری که از آن لذت می‌برید، می‌تواند به پیش بردن اوضاع و از نظر جسمی و احساسی به شما کمک کند. ورزش کردن می‌تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنید و سلامت روان خود را بهبود ببخشید. همچنین به شما امکان می‌دهد در بعضی موارد احساس خود را کنترل کنید و این یک ابزار قدرتمند برای کسی است که احساس شکست می‌کند.

تغذیه سالم و هیدراته نگه داشتن بدن نیز کمک زیادی به سلامت جسمانی و روانی می‌کند. بیش از ۷ ساعت خوابیدن در هر شب برای بهبود سلامت جسمی و روحی شما بسیار مفید است.

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که گاهی احساس شکست در زندگی عادی است. همه ما در طول زندگی خود مبارزات و چالش‌های منحصر به فرد خود را داریم. نکته مهم این است که شما یاد بگیرید چگونه در زندگی خود با این موانع روبه‌رو شوید. هر زمان که احساس شکست در زندگی می‌کنید، می‌توانید با این ۹ روش برای به دست آوردن قدرت و کنترل دوباره زندگی خود، مسیر را از نو طی کنید.


باشگاه خبرنگاران


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

خبرگزاری فرانسه: قطعنامه پیشنهادی غربی‌ها علیه ایران احتمالاً روز جمعه به رأی گذاشته می‌شود

غریب‌آبادی: فقط به اقدامات عملی نگاه می‌کنیم

جان‌باختن حداقل ۷ نفر در آتش سوزی اردوگاه الهول در سوریه

پنتاگون: نمی‌توانیم حمله به عین‌الاسد را به گروهی منتسب کنیم

گوترش و وزیر خارجه قطر درباره احیای برجام گفت‌وگو کردند

روایت همرزم شهیدسرلشکر خلبان بیرجند بیک محمدی از آخرین ماموریت و لحظه شهادت ایشان

ما آینده مبهم کشور را روشن کردیم/ تن به بازی دولت آمریکا نمی‌دهیم

۵ سال نامزدی آسیه اسدزاده با علی انصاریان حقیقت دارد؟+عکس

دفاع نخست‌وزیر اسلواکی از استفاده از واکسن «اسپوتنیک» برای نجات جان مردم

تمرکز مجلس بر کاهش وابستگی به نفت در بودجه ۱۴۰۰/ پذیرش مشروط FATF امکان پذیر نیست

تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام تهدیدکننده دیپلماسی است

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حاج محسن آقا قلهکی از معتمدین امام خمینی در بازار

برخی از راهکار‌های رها شدن از بند افسردگی

توافق ایران و آژانس محرمانه‌ است/ به قطعنامه احتمالی شورای حکام واکنش مناسب خواهیم داشت