تعهد بطحایی برای حل مشکلات معیشتی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان را تا پایان امسال به مجلس ارسال می‌کنیم، گفت: امیدواریم این طرح از اوایل ۹۸ عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار:۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ - 24 February 2019
به گزارش روزپلاس؛‌سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با فرهنگیان استان ایلام، یاد و خاطره تمام شهدای اسلام به ویژه شهدای استان ایلام را گرامی داشت و اظهار کرد: نقش مردم ایلام به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس در صیانت و حفاظت از مرز‌های کشور را یکبار دیگر برای خودم و همه کسانی که صدای مرا می‌شنوند، یادآوری می‌کنم؛ از خودگذشتگی‌هایی که مردم قهرمان ایلام در ایام دفاع مقدس نشان دادند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: متاسفانه نقش استان ایلام در دفاع مقدس مورد کم‌لطفی و کم‌مهری و کم‌عنایتی قرار گرفته است، هر چند ما به سهم خودمان در کتاب‌های درسی و در برنامه‌های آموزشی و پرورشی سعی می‌کنیم آنجایی که صحبت از ایام دفاع مقدس می‌شود نام ایلام را به ویژه شهر‌هایی که در این استان بیشتر درگیر دفاع مقدس بودند را تکرار کنیم و بچه‌ها و نسل آینده با آنان آشنا شوند.

بطحایی به پیام اخیر مقام معظم رهبری که با عنوان گام دوم انقلاب مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: این پیام بسیار قوی و غنی برای ما آموزش و پرورشی‌ها باید بسیار تعیین‌کننده باشد چرا که مخاطب اصلی در این پیام جوانان و نوجوانان هستند که بناست با آمادگی و ورزیدگی آینده کشور و انقلاب را در اختیار بگیرند.

وی شرایط کشور را یک جنگ جدید توصیف کرد که در آن خونی ریخته نمی‌شود و بمباران و صدای موشک بارانی به گوش نمی‌رسد و هدف اصلی آن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آسیب‌دیده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش با گستره وسیعی از مسائل و مشکلات مواجه است؛ این مسائل و مشکلات در طی ۱۰ سال و ۲۰ سال و حتی ۴۰ سال اخیر به وجود نیامده است؛ برخی از مشکلات ما به ۵۰ سال و ۶۰ سال پیش بر می‌گردد. بخش مهمی از این مشکلات در حوزه اعتبارات و امکانات و بودجه و مسائل اینچنینی است.

وی اضافه کرد: بخشی از مسائل آموزش و پرورش ما ناشی از این است که همیشه خواستیم از مسیری که بار‌ها و بار‌ها امتحان کردیم و ما را به نتیجه نرسانده باز هم از همان مسیر مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم. ما باید از مسیر جدید استفاده کنیم.

بطحایی گفت: آموزش و پرورش باید طرحی نو برای پاسخ گفتن به این نوع مسائل مطرح کند؛ پیدا کردن جایگاه معلم و جایگاه آموزش و پرورش از مسیری که ۶۰ سال است آن را دنبال می‌کنیم، محقق نمی‌شود. اگر ما در پیدا کردن راه‌حل‌های مسائل آموزش و پرورش کوه بزرگی از مسائل جلو خودمان ببینیم هیچوقت جرأت نمی‌کنیم برای حل این مسائل قدم برداریم.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش باید با یک سیاست‌گذاری دقیق برای حل مسائل مزمن آموزش و پرورش قدم بردارد و به جنبه‌های کیفی آموزش و پرورش و ابعاد کمی آموزش و پرورش توجه بیشتری کند.

وزیر آموزش و پرورش به ضعف برنامه‌های درسی اشاره کرد و گفت: برنامه درسی رسمی امروز نیاز بچه‌های ما را جواب نمی‌دهد؛ آموزش و پرورش باید به نیاز‌هایی که بچه‌ها بعد از بیرون رفتن از کلاس دارند، توجه کند و این نکته اصلی در تحولی است که به عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌رو است.

وی اظهار کرد: باور کنید جلسه‌ای در دولت نیست که شخص آقای رئیس‌جمهوری و وزرایی که در حوزه اقتصادی هستند در مسأله معیشت معلمان و کارکنان دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش ورود نکنند؛ اینطور نیست که یک عده آدم زیر کولر و بغل شوفاژ و جای گرم و نرم نشسته باشند و اصلاً دلشان برای معلمی که ۳۵ دانش‌آموز را آموزش می‌دهد، نسوزد؛ اینطور نیست که کسی نداند یا خدایی نکرده بتواند و انجام ندهد؛ تعهد اخلاقی دارم تا مسائل بازنشستگان که جدی‌ترین مسائل معیشتی و منابع انسانی کشور است را به سهم خودم دنبال کنم.

بطحایی درباره بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸ گفت: در سال ۹۸ بیشترین درصد افزایش اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش است؛ اعتبار هیچ دستگاهی در کشور به اندازه آموزش و پرورش نیست. امسال اعتبار عمرانی آموزش و پرورش ۳ برابر سال گذشته بود و تا ۶ ماه اول ۱۱۰ درصد تخصیص داده شد، همه این‌ها نشانه این است که دلشان می‌خواهد مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

وی به طرح رتبه‌ بندی معلمان اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم که طرح رتبه‌بندی معلمان را تا پایان سال ۹۷ به مجلس بفرستیم؛ در مجلس هم حتماً با نگاهی که نمایندگان ما دارند خیلی سریع ابلاغ می‌شود و ان‌شاءالله از اوایل ۹۸ این طرح را عملیاتی کنیم؛ اعتباراتی را هم برای شروع در نظر گرفتیم و امید دارم که این اعتبارات افزایش پیدا کند؛ معتقدم اجرای این طرح از نظر اصولی می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی را در حوزه نیروی انسانی از حیث کیفی و کمی بر جای بگذارد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

آغاز دومین فروش فوق العاده ایران خودرو/قیمت کارخانه افزایش می‌یابد؟

هشدار رئیسی به اسرائیل/ خطای اسرائیل در تعرض به خاک ایران، چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد

ملک سلمان در بیمارستان بستری شد

رهبر انقلاب: هدف از تحریم‌، در تنگنا گذاشتن ایران اسلامی است /توقعات آمریکا تمامی ندارد، تبعیت محض می‌خواهند

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد

نمایش حقوق بشری آمریکا و تحریم ارتش «نتزاه یهودا» رژیم صهیونیستی/ از «گردانِ آزار» و ضد زن رژیم اسرائیل چه می‌دانید؟

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود/ آمریکا آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند

تصویب چند طرح ضد ایرانی توسط سنای آمریکا؛ از تحریم خریداران نفتی تا منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران

خاندوزی: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی را تا ۱۴۰۲ به صفر رساندیم/ پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز / دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

واریز ۹۱۰ میلیارد تومان سود به حساب ۶۰ هزار سهامدار

چرایی واکنش ها به توئیت عضو دفتر رهبرانقلاب / تلاش عده ای برای کاستن اعتبار خبری دفتر رهبر انقلاب با تئوری «فقط پشت بلندگو»؟!

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

شکایت تریدرهای رمزارز از اپل؛ قاضی پرونده را رد کرد

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

نقد و سیاست